دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

عایق صدا در ساختمان

 اگر نیاز به عایق صدا در ساختمان دارید با ما همراه شوید! عایق صدا یکی از مهم ترین موارد موردنیاز شما خواهد بود تا بتوانید از ورود و خروج صدا جلوگیری کنید، در واقع عایق صدا انواع بسیار مختلفی دارد که شما باید با توجه به نیاز های خود از آن ها بهترین استفاده را داشته باشید.

عایق صدا دیوار

عایق صدا در ساختمان
عایق صدا دیوار

متنوع ترین نوع عایق صدا در ساختمان به عایق صدا دیوار برمی گردد که انواع بسیار مختلفی دارد و با رنج قیمتی متفاوت موجود است. مهم ترین تقسیم بندی عایق صدا برای دیوار به صورت توکار و روکار است که عایق های توکار نیاز به بنایی دارند ولی عایق های روکار نیاز کمتری به بازسازی پیدا می کنند.

مشهور ترین عایق دیوار، عایق صدا شانه تخم مرغی – عایق صدا هرمی – عایق صدا آکوستیک – عایق صدا یک طرفه صاف و عایق صدا دو طرف صاف است. اگر نیاز به هرکدام از عایق هایی که اسمشان را شنیده اید دارید با آپ دکو تماس بگیرید.

امروزه زندگی آپارتمان نشینی معایب خاص خودش را دارد. از بارزترین این معایب انتقال صدا بین واحدهای آپارتمانی و ایجاد مزاحمت و از طرفی از بین رفتن حریم شخصی می باشد. برای حل این مشکل استفاده از عایق صوتی دیوار مشترک آپارتمان راه حلی قاطع است که در تمامی دنیا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع روش ها و متریال گوناگون برای نصب عایق صوتی دیوار مشترک وجود دارد. فوم آکوستیک، پشم سنگ، عایق نانو و … ما از بهترین روش ها و متریال برای صداگیری دیوار مشترکتان استفاه می کنیم.

راه حل ساکنین منازلی که در کنار خیابان از صدای رفت و آمد اتومبیل ها آزار می بینند، و یا در کوچه هایی هستند که سر و صدای همسایه و دستفروش و یا بازی بچه ها مزاحم آرامش ساکنین است نصب عایق صوتی بر دیوار منزلشان می باشد.

همهمه صدای همسایه ها مشکلات جسمی و روحی زیادی برای ساکنین یک خانه ایجاد می کند. نصب عایق صدا در ساختمان برای دیوار مشترک ساختمان پروژه ای ست که تنها دو تا چهار روز زمان می برد. از این روش برای ایجاد آرامش در محیط زندگیتان استفاده کنید.

برای خرید و اجرای انواع عایق صدا در ساختمان برای دیوار اتاق خواب – دیوار مشترک – دیوار اتاق کار – دیوار اتاق موسیقی – دیوار اتاق ورزش و … با ما تماس بگیرید.

عایق صدا کف

عایق صدا کف
عایق صدا کف

یکی دیگز از انوع عایق صدا در ساختمان با عنوان کلی عایق صدا کف شناخته می شود. در صورتی که کف واحد مسکونی، نازک باشد، جرم کم آن باعث می شود تا ایجاد صدای کوبه ای و انتقال آن، با شدت و سرعت بیشتری انجام شود. در صورتی که ضخامت کف واحد مسکونی افزایش یابد، یا فضای خالی بین مواد سازنده آن، پر شود، صدای کوبه ای هم منتقل نخواهد شد.

برای مثال، استفاده از کف های چوبی، به علت قیمت مناسب و حجم و وزن کمتر، امروزه در ساختمان های زیادی دیده می شود. در حالی که این کار سبب افزایش حجم صدای کوبه ای خواهد شد. می توان بین تیرک های چوبی را با استفاده از مواد عایق بندی سبک یا متراکم پر کرد. اما این کار، هزینه زیادی خواهد داشت.

با یک هزینه متوسط، می توان کف واحد مسکونی را از مواد بتنی ساخت. با توجه به افزایش جرم و ضخامت کف واحد، این کار سبب می شود تا صدای کوبه ای، تولید نشود. یا صدای تولیدشده به حدی ضعیف است که توان انتقال از کف بتنی را نخواهد داشت.

اگر توانایی بستن صدا از طریق منبع تولید آن را ندارید، می توانید کف خود را عایق صوتی کنید تا حداقل صداهای کوبه ای منتقل نشوند. با استفاده از عایق آکوستیک ، یا کف کاذب و نصب یک لایه جاذب بین کف اصلی و کاذب، می توانید عایق کوبه ای موثری در منزل خود پیاده کنید.

با این کار، صداهای کوبه ای کاهش نمی یابد. اما حداقل با عایقی که پیاده کرده اید، امکان انتقال آن ها به منزل شما بسیار پایین خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *