دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

5 دلیل خرابی کنتاکتورها

دلیل خرابی کنتاکتورهاچیست؟ چرا کنتاکتورها خراب می شوند؟ نشانه های خراب شدن کنتاکتور چیست؟ اگر علاقه دارید با این موارد بیشتر آشنا شوید، تا انتها با ما همراه شوید، کنتاکتور ها با اهمیت ترین تجهیزات برق صنعتی هستند و کاربرد هایی بسیار در سیستم برق قدرت دارند. این محصولات در ولتاژ ها و جریان های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شوند. کنتاکتور یک دستگاه کلید زنی بوده که برای خاموش و روشن کردن مدار الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد. 

ایراداتی که در کنتاکتور ها وجود دارد معمولا در مراحل طراحی خود را نشان نمی دهد و بعد از گذشت مدت زمانی که مور استفاده قرار می گیرند این ایرادات به چشم می خورند. گذشت زمان و عواملی مانند فرسوده شدن و یا عوامل فیزیکی که بر روی آن ها تاثیر می گذارد موجب می شود که، در قسمت های مکانیکی آن مشکلاتی به وجود آید که طراح آن ها را پیش بینی نکرده است. در ادامه به بررسی علل خرابی کنتاکتور می پردازیم تا بتوانید این دستگاه را به راحتی عیب یابی و تعمیر کنید.

5 دلیل خرابی کنتاکتورها

5 دلیل و نشانه خرابی کنتاکتورها

پارس اتوماسیون با فروش انواع کنتاکتور زیمنس توانسته رضایت افراد را به دست آورد و با کیفیت عالی و قیمت رقابتی که ارائه می کند در صدر بهترین های این عرصه قرار بگیرد. شما می توانید برای خرید کنتاکتور زیمنس از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در همین صفحه با ما تماس بگیرید و کلیه جزئیات مثل روند پرداخت، خرید و ارسال محصولات را از کارشناسان مربوطه دریافت نمایید.

5 دلیل خرابی کنتاکتورها

لرزش کنتاکتورها

اگر کنتاکتور برای مدت طولانی ارتعاش داشته باشد، باعث سوختن سیم پیچ داخلی می شود. شما باید پارامترهای لرزش و شوک کنتاکتورها را از دفترچه راهنمای سازنده بررسی کنید. همچنین می توانید کنتاکتورهای ویژه ای را که برای کاربردهایی با ارتعاش بالا مانند راه آهن تولید می شوند، ترجیح دهید.

5 دلیل خرابی کنتاکتورها

اتصال کوتاه شدن کنتاکتور

چرا این مشکل رخ داده؟

  • کنتاکتور در يک محیط پر از رطوبت، گرد و غبار، پر بخار، یا گازهای خورنده كار می کند.
  • عملکرد نادرست کنتاکتور در راستای مثبت و معکوس و هم قفل شدن نامطمئن اتصالات به همدیگر موجب می شود كه در زمان عملکرد معکوس، دو کنتاکتور به صورت همزمان کنار بروند.
  • جرقه گیر دچار آسیب یا افتادگی شده و اتصال کوتاه در طرف بار، موجب ایجاد اتصال کوتاه در کنتاکتور میشود.

چگونه آن را تعمیر کنیم؟

  • محیط كار را بهبود داده و تمیز نگاه دارید
  • دستگاه جرقه گیر را دوباره تنظیم کنید
  • اتصال کوتاه بار را رفع کنید
  • مدار قفل شونده کنتاکتور را مجدداً بررسی کنید، روند عملیات را تغییر دهید

برای ادامه مطلب کلیک کتید: 5 دلیل خرابی کنتاکتورها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *