دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

خرید عایق صدا صاف

فوم عایق صدا صاف چیست؟ چقدر قیمت دارد؟ برای کدام موارد عایق سازی مناسب است؟

امروزه از عایق صدا یا عایقکاری صوتی، نه تنها در بخش های صنعتی، بلکه در بخش های اداری و خانگی هم استفاده می شود، به طوری که در کشورهای توسعه یافته یکی از معیارهای ارزش گذاری بر ملک، علاوه بر عایق سازی حرارتی آن، عایق سازی صوتی آن ملک است.

گرچه به این موضوع در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته به جد پرداخته می شود، اما متأسفانه از این مهم در کشور ایران به خصوص در بخش های اداری و مسکونی به خاطر کنترل کردن و کاهش بعضی از هزینه ها در عملیات ساخت و ساز و دست یافتن به سودی بیشتر، بسیاری از پروژه های در حالا ساخت و یا ساخته شده در کشور فاقد عایق های صوتی و جاذب صدای استاندارد بوده که این امر باعث عبور صوت به محیط های پیرامون شده و آرامش افراد را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

برای رفع این مشکل، باید از پوششی به نام عایق صدا روی دیوارها، سقف، کف و… استفاده شود تا صدای انتقالی به محیط های پیرامون تا حد قابل توجهی کاهش یابد.

فوم عایق صدا صاف با کمک انواع عایق صدا الاستومری و پلی استایرن تولید می شود که در عایق سازی توکار و روکار کاربرد دارد.

فوم عایق صدا صاف در دو نوع ساده و یکرو چسب دار موجود است. نوع ساده آن برای عایق سازی توکار استفاده می شود به این شکل که در حین ساخت ساختمان و مابین دو تیغه دیوار قرار می گیرد طوری که کلیه سطوح دیوار را بپوشاند.

این روش بیشتر برای عایق سازی میان واحد های ساختمان و یا دیواره های خارجی منازل کاربرد دارد که علاوه بر عایق صوت شدن دیوار، در برابر گرما هم استقامت خوبی داشته باشد. عایق های یکرو چسب دار برای مواقعی مصرف می شود که ساختمان ساخته شده است اما از نظر صوتی عایق مناسبی ندارد.

پس در این صورت بهترین راه چسباندن این عایق روی دیوار و خلاص شدن از صدا های مزاحم اطراف منزل است. البته باید در نظر داشته باشید که فوم عایق صدا صاف ظاهر خیلی زیبایی ندارد و برای بخشیدن جذابیت به آن باید روی آن را با دیوارپوش هایی بپوشانیم.

البته برای اجرای عایق صوتی با طول عمر بیشتر و کارایی بهتر، روش اول بهتر است و روش دوم فقط وقتی استفاده می شود که بعد از ساخته شدن ساختمان قصد عایق سازی آن را پیدا کنیم.

یک عایق صدا خوب چه ویژگی باید داشته باشد؟  بهترین انواع عایق صدا کدام است؟ یکی از مشکلات رایج در جوامع امروز، آلودگی صوتی است.

یک عایق خوب باید چگالی مناسبی داشته باشد تا حالت آکوستیک خود را حفظ کند. از این رو پیش از خرید عایق صدا باید از استاندارد بودن چگالی و ضخامت آن مطمئن باشید. شرکت هایی در زمینه تولید انواع عایق رطوبتی، صوتی و حرارتی مشغول به فعالیت می باشند و محصولات خود را با تنوع بالا در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند.

شما با توجه به مکان مورد نظر و میزان سر و صدا می توانید نسبت به خرید عایق صدا مناسب اقدام کنید. مثلا برای پیشگیری از انتقال سر و صدای تلویزیون، تلفن و مکالمات خود می توانید عایق صدا دیوار مشترک را اجرا کنید.

بهترین ها را از آپ دکو بخواهید! این مرکز بهترین همراه شما جهت عایق کردن خانه می باشد. این عایق به شکل رولی یا تخته ای کاربرد دارد و آرامش را به ساکنین ساختمان هایی با اتاق های دیوار به دیوار هدیه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *